Info, tips en hulp
Handig om te weten bij het organiseren van uw feest en over de huur en levering van onze materialen en producten:
Heeft u aan alles gedacht? De Verhuurcentrale denkt mee!
Deze tips kunnen goed helpen bij het organiseren van uw bijeenkomst, feest of evenement.
1. Bepaal locatie
Afhankelijk van uw wensen en aantal gasten, bepaalt u de locatie van uw feest. Geeft u thuis een feest maar is uw woonkamer te klein? Dan kunt u ervoor kiezen om een tent in de tuin te plaatsen. Kiest u voor zaalhuur? Noteer dan wat er daar al aanwezig is.
2. Berekening oppervlakte tent/zaal
- zitplaats = 1m² p.p.
- staanplaats = 0,5 m² p.p.
- dansruimte = 1,5 m² p.p.
- garderobe = 3 m² per 50 p.
- gang/entree = 20% van de tent/ ruimte
- bar/horeca = 4 m² bij 1 personeelslid/ 6 m² bij 2 personeelsleden
3. Vergunningen
Voor privé-feesten hoeft u geen vergunning aan te vragen, maar: Vindt uw feest plaats op of in een openbaar terrein? Check dan bij de Gemeente of u een vergunning nodig heeft of dat u alleen een melding hoeft te maken. Dit kan per Gemeente verschillen.
4. Stroom
Sommige apparatuur vergt wat meer stroom. Een friteuse of magnetron bijvoorbeeld. Check dus van tevoren of er voldoende stroompunten/ vrije groepen zijn.
5. Hapjes/catering/buffet
Maak een lijstje met wat u op tafel wilt zetten. Zelf maken of uitbesteden aan een cateraar? Zijn er voldoende tafels aanwezig voor de hapjes of het buffet? Heeft u linnengoed, servies, bestek of warmhoudapparatuur nodig? Wat regelt eventueel een cateraar, wat regelt u zelf en wat kan de Verhuurcentrale voor u betekenen?
6. Dranken
Hoeveel gasten worden er verwacht. Maak een splitsing tussen volwassenen en kinderen, en eventueel (als u dat weet) wat voor soort drankjes er gedronken zullen worden. Koffie en thee? Sap en Cola? Bierdrinkers? Wijndrinkers? Cocktails of Mocktails? U weet nu hoeveel glazen u ongeveer nodig heeft. Houd er wel rekening mee dat een nieuw drankje vaak in een schoon (nieuw) kopje of glas geschonken wordt, en dat het aantal dus wel x 4 gerekend mag worden voor een feest-avond of een langere bijeenkomst of borrel.
Mocht u nog vragen hebben of advies willen, dan mag u natuurlijk altijd onze hulp inschakelen!
BEZORGEN OF AFHALEN.
Op werkdagen zijn wij geopend tussen 9.00 en 12.00 uur op onze eigen (ophaal-) locatie. Dit is op de Industrieweg 55 in Zoetermeer. Binnen dit tijdsblok bent u welkom voor het zelf ophalen en ook terugbrengen van de gehuurde materialen. Tijdens het bestellen kunt u zien op welke dag het voor u klaarstaat, en op welke dag u het weer inlevert.
Als het gewenst is, helpen we u graag door uitleg te geven over hoe de apparaten werken.
Kiest u liever voor levering op uw locatie? Ook dat is mogelijk. Wij proberen altijd zo flexibel mogelijk te zijn met het tijdstip van levering en met u mee te denken.
- Sommige producten op onze website worden altijd geleverd, vanwege het risico op beschadiging van de producten/materialen. Voorbeelden hiervan zijn: koelkasten, heaters, eye-catcher statafels.
- Onze bezorger neemt de dag voor de levering telefonisch contact met u op om een passend tijdstip met u af te stemmen. We spreken dan ook een tijdstip af voor het weer ophalen van de gehuurde materialen.
- Bent u niet of moeilijk bereikbaar? In dit geval spreken wij uw voicemail in met het tijdsblok waarop u ons mag verwachten.Heeft u een voorkeur voor tijd van levering aangegeven bij de opmerkingen bij uw bestelling? Daar houden we zoveel mogelijk rekening mee.
- Voor het brengen en weer ophalen van de gehuurde materialen rekenen wij €25,- binnen een straal van 5 km rondom onze ophaallocatie. U kunt tijdens het bestellen zien welk tarief er geldt voor de afstand van en naar uw bezorgadres.
- Kunt u de producten zelf niet plaatsen? Dan weten we dat graag van tevoren en zetten wij het voor u klaar. We rekenen in dit geval een uurtarief van €45,- incl. btw.
- Wij brengen de materialen tot voor de deur. Woont u in een bovenwoning? Dan vragen wij u het beneden op te halen. Lukt dit niet? Dan rekenen we een tarief van €10,- extra.
Heeft u hulp nodig bij het klaarzetten van de materialen? Geef dit aan bij de opmerkingen tijdens het bestel-proces of bel ons erover. We rekenen voor op- en afbouw €23,- per half uur. Dit wordt altijd op basis van nacalculatie aan u als klant doorberekend.